Wednesday, April 23, 2008

Mandarin Music: 罗志祥

Never have a habit of buying many mandarin albums or tracking the releases. It's only recently that I discovered how outdated I am with many good songs out there... Yeah, being in a foreign land where mandarin is hardly heard, I am feeling deprived.

By chance, I got hold of this tune that my girlfren shared with me. After googling for the singer using the lyrics alone, I was surprised that it was actually from 罗志祥 - Showtime album. I have always enjoyed his entertainment programs, but had never heard a song from him previously. Hence I must say I am pleasantly surprised by this (old)song 没有你 that I liked.




Lyrics

我把回忆关进房间 眼前不断浮现
有你陪我所有画面 朋友说我变的沉默
变的有些难过 邻居都听见了寂寞
也许时间给的太少 没有珍惜你的好
城市太喧闹 你没有听到
我不该把手放掉

没有了你 没有爱情
什么都已经是空气
这些没有你的日子 没有了自己

没有了你 没有力气
孤单香水却来袭
我想念你身上气味
请给我 互相拥抱的机会

你离开后我才明了 幸福已经溜掉
你也许都不会知道
也许时间给的太少 没有珍惜你的好
城市太喧闹 你没有听到
我不该把手放掉

没有了你 没有爱情
什么都已经是空气
这些没有你的日子 没有了自己

没有了你 没有力气
孤单香水却来袭
我想念你身上气味
请给我 互相拥抱的机会

爱情如果都是微笑 那多美好
天亮的太早 在偷一秒
想你的笑 想听你吵
才发现思念发酵

No comments: