Tuesday, April 8, 2008

New music recommendation - Joanna Wang


Taking a short break from updating the final chapters of my hol trip. Instead, I turn to sharing a lovely music i chanced upon when I was watching the Taiwan Drama "Sweet relationship."

While the drama wasnt anything memorable nor worth critic, yet I found a gem within. I was completely blown away by the song 迷宫 (Maze) (dwnload) by Joanna Wang (王若琳), a Taiwanese artist. The rich timbre of her soulful voice completely took my breath away. She also did an english version of the same song under the title "Let's start from here".




厌倦了快速的步伐了吗?想休息了吗?那就来聆听这首令我感动的歌吧。。。
由她所唱的迷宫,她的歌声让这首歌有种令人听了,在不知不觉中很想停歇,很期待,很想一个人独自静静地,慢慢地陶醉在满满的回忆当中。。。
因为很有感情,所以很有感觉。因为是人吗?还是因为是一向感情丰富的我,所以被感动了。就这样,很简单的一首歌,它让我微笑了,让我翻开了发黄的记忆,环游了短暂的时间倒流。
相信很喜欢,很享受这首歌的人,不会仅仅我一人。

So for those who wont mind sharing this new find, take a min and enjoy my imeem music rotation pick for this month. Have included both the English and Mandarin version of my current fav, and 2 other tracks from her album release.
(*Thanks to Carol whom I have never met, and has kindly shared the song to me and the rest.)

Lyrics of: "Maze" (Mandarin Song) (Lyrics Translation)

看著你 看窗外 悄悄變紅的夜
輕輕的 你的手 又握緊了一些
該不該讓你到我的世界

let's start from here
無所謂 慢慢來 迷宮一樣的未來
轉一個圈 會到哪裡
我喜歡愛情有點神秘
I don't care where we go
let's start from here

陪著我 喝咖啡 愛在空氣裡
暖暖的是你的笑 趕走心情的灰
我想我不在意你曾愛過誰

Let's start from here
無所謂 就算愛 像空沙發在等待
擁抱著 是不確定
我喜歡愛情多點驚喜
I don't care where we go
let's start from here

愛一個人怎麼開始阿
像街上走過那些人們
轉一個彎 預見美好

No comments: